4 logopedisten op school ... dit is niet gebruikelijk!
Wij zijn 4 onafhankelijke logopedisten die binnen de school werken: Florence, Louise, Sabrina en Carol. Wij zorgen individueel voor kinderen, zodat de revalidatie zo optimaal mogelijk verloopt.
Bij het Instituut van de Dochters van Maria beoordelen en behandelen we voornamelijk leerstoornissen: dyslexie (lezen), dysorthografie (spelling), dyscalculie (calculus), dyspraxie (gebaren) en dysgrafie (grafiek). We komen ook tussen op het niveau van mondelinge taal (articulatie, spraak, woordenschat, begrip en expressie).
Om deze verschillende gebieden opnieuw op te voeden, kunnen we vaak spelen. Inderdaad, dit stelt het kind in staat om te leren terwijl hij plezier beleeft, om de angst die hij kan voelen bij het zien van zijn moeilijkheden te verminderen en hem terug te geven. zichzelf en in zijn capaciteiten.
De leiding nemen op school heeft verschillende voordelen. We kunnen werken in verband met het leren dat in de klas wordt uitgevoerd. We bespreken met het onderwijzend personeel de sterke en zwakke punten van het kind. Bovendien kunnen we dankzij het nieuwe onderwijsdecreet samen met zijn leraar zorgen voor redelijke aanpassingen in de klas.
Wij zijn 4 onafhankelijke logopedisten die binnen de school werken: Florence, Louise, Sabrina en Carol. Wij zorgen individueel voor kinderen, zodat de revalidatie zo optimaal mogelijk verloopt.
Bij het Instituut van de Dochters van Maria beoordelen en behandelen we voornamelijk leerstoornissen: dyslexie (lezen), dysorthografie (spelling), dyscalculie (calculus), dyspraxie (gebaren) en dysgrafie (grafiek). We komen ook tussen op het niveau van mondelinge taal (articulatie, spraak, woordenschat, begrip en expressie).
Om deze verschillende gebieden opnieuw op te voeden, kunnen we vaak spelen. Inderdaad, dit stelt het kind in staat om te leren terwijl hij plezier beleeft, om de angst die hij kan voelen bij het zien van zijn moeilijkheden te verminderen en hem terug te geven. zichzelf en in zijn capaciteiten.
De leiding nemen op school heeft verschillende voordelen. We kunnen werken in verband met het leren dat in de klas wordt uitgevoerd. We bespreken met het onderwijzend personeel de sterke en zwakke punten van het kind. Bovendien kunnen we dankzij het nieuwe onderwijsdecreet samen met zijn leraar zorgen voor redelijke aanpassingen in de klas.